یزدفردا: مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از تردد ۴۳ میلیون و ۵۹۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان یزد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «محمد رستگاری» اظهار کرد: بر طبق آمارهای مرکز مدیریت راه های استان یزد، سیستم‌های تردد شمار جاده‌ای موجود در سطح راه ها، در خردادماه سال جاری تعداد ۱۴ میلیون و ۵۲۰ هزار را برای میزان ترددهای این استان به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد نیز تعداد وسایل نقلیه عبوری از محورهای مواصلاتی استان به‌ صورت تقریبی، ۴۳ میلیون و ۵۹۰ هزار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رستگاری خاطرنشان کرد: در خرداد ماه بیشترین سفر از محورهای مواصلاتی استان یزد به مقاصد اصفهان، فارس و قم بوده است. ضمن این که عنوان پرترددترین محورها در بازه زمانی فوق نیز متعلق به محورهای مهریز - یزد، یزد - مهریز و یزد - تفت بوده است.

وی ادامه داد: تردد بین استانی در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد. ضمن این که از ابتدای خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۹ درصد سهم تردد وسایل نقلیه غیربومی در استان کاهش داشته است.

رستگاری در پایان تصریح کرد: متوسط سرعت خودروهای عبوری در راه‌های استان طی خرداد ماه، ۷۶ کیلومتر بوده که در محورهای یزد - مهریز و بالعکس و منشاد - مهریز بالاترین سرعت به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا